Hírek-Érdekességek

Vitamin

Az egészséges élethez szükséges a különböző vitaminok megfelelő bevitele.

A különböző vitamin fajták típusai és a betöltött szerepeik
A vitaminok a szervezetünk mindennapi fenntartásához elengedhetetlenül szükségesek, ezen kívül a testünk vitalitása 70%-ban tőlük függ. Nagyon sok olyan vitamin kell a szervezet számára, amely biztosítja a tápanyagok felszívódását, az idegrendszer stabilitását, immunrendszer helyes működését, és még milliónyi létfontosságú dolgot.

A helytelen táplálkozással csak nagyon kevés vitamint veszünk szervezetünkhöz, így az általános egészségi állapotunk is megromolhat, és vitalitásunk, közérzetünk nagyban csökken.

Vitaminok szerepe az emberi testben:
Szervezetbe a létfontosságú vitaminokat elsősorban táplálékkal vesszük fel.
Helytelen táplálkozás esetén kóros tünetek jelentkezhetnek, ami lehet enyhébb esetben a vitaminszegénység súlyosabb esetben vitaminhiány.
A vitaminok közül néhány az elővitaminokból (provitaminok) képződnek. Léteznek antivitaminok (vitamin-antagonista), ezek valamilyen vitamint kivonnak a szervezetből.

Vitaminok fajtái, és főbb jellemzői:
A vitamin: másik nevén retinol segíti az öregedéssel járó öregedési foltok eltűnését, erősíti a csontokat, gyorsítja a növekedést, javítja hajat, a bőrt, a fogakat és fogínyt.
A vitamin természetes formában tej és tejtermékek, máj, tojás, zöld és sárga főzelékek, és sárga gyümölcsök, margarin.

B vitamin: Műtét, betegség és stressz alatt, nagyobb a szervezet B vitamin szükséglete. Pozitívan hat az idegrendszerre és a szellemi tevékenységre. Kisebb vízhajtó hatása is megfigyelhető nagy dózis alkalmazásánál.
B vitamin természetes formái hántolatlan rízs, korpa, szárított élesztő, amerikaimogyoró, korpás búza, zabliszt tej és zöldségek.

C-vitamin: a vírus és különböző baktériumos fertőzéseket gyógyítja, és megelőzi, ezen felül fokozza az immunrendszer működését. Segít a meghűlés megelőzésében és kezelésében. Csökkenti az allergiát, védelmet nyújt a rákkeltő anyagok ellen. Megakadályozza skorbut (csontritkulás) kialakulását.
C vitamin - aszkorbinsav természetes formái: paprika, kelvirág, citrusfélék különböző gyümölcsei, zöld főzelékek, paradicsom.

E vitamin: másik neve a tokoferol. E vitamin jellemzői a következők: Oxigénnel látja el a szervezetet, ezáltal fokozza annak állóképességét. Fáradságot nagyban csökkenti, reumára is hatásos. Gyorsítja az égési sebek gyógyulási folyamatait, gyorsítja az izomláz utáni regenerációs állapotot, késlelteti az öregedést, megszűnteti a ráncokat.
E vitamin természetes formái: szójabab, teljes gabonamagvak, tojás. kelbimbó, spenót, dúsított liszt, növényi olajok, brokkoli korpás búza.